THE LOCATION OF THE BUSINESS II. BASIC APPROACHES

Sometimes the obvious goes unnoticed in the search of data to make a decision.




Apart from the existence of people trafficking ahead of the premises, which is obvious, if you had to set priorities regarding the location of a store in a shopping center, to decide whether to open it or not, the factors in order would be:


Location of the center

Center competence

Brands present in the center

Distribution of the center

Flows

Visibility of the premises in question

Risks

Facade

Interior distribution


Therefore we have several options within the shopping center, we know that this is the center, which determines whether or not it is our option.

We always think of maximums, we have not entered into negotiations with the mall.


1. Brands present in the center.

To locate the zone of leisure and restoration in the first place, defining the weight of the same in the generation of traffics.

Food, location of the supermarket or hypermarket.

Big fashion brands, with more than 600 m2 footage



2. Distribution of the shopping center.

A bad definition of corridors and areas, ultimately leads to the creation of cold areas that will end up damaging the center itself, slowly extending that coldness through the center.

A homogeneous distribution regardless of the variety of surfaces, always helps.

circular or semicircular, simple, without double corridors where one of them unbalances the flow through the existence of better accesses than in the other.

A distribution of stairs, elevators and accesses to the center well distributed that require a circulation throughout the shopping center.


3. Flows

Meet with constant flows, study in detail the flows in the premises of two floors with interior stairs.

Analyze movements during the week, weekend and seasonality during the year.


4. Visibility

Avoid elements within the decoration of the center that prevent to see correctly the signs, adopt the points of view of the consumer when it moves through the center, when it goes up or down escalators or leaves a store that observes.


5. Risks

Taking risks is possible, there are brands with greater or lesser capacity to be anchor or attract the consumer, a distance of 5 m can be vital for a firm, which for others are not essential.

To stand next to another firm that is not particularly complementary or competing. Not having a high visibility, but betting on a strong communication within the shopping center until the place is known.


6.Fachada

Nowadays the possibilities are wide to remove the showcase to leave the store completely open, it is not a crazy option. It is linked to the point of visibility and should be complementary to this if it is not in a very visible place the possibilities offered by the store to be visible through its facade should be broad.


7. Interior distribution.

Reaching the minimum surface is crucial, visibility from the door of the entire store, height of the premises, linear meters of wall, no corners or dead spots.



This chain is broken by the weakest point as all, but the strengths of this analysis if they add up and compensate the weak.



A veces lo evidente pasa desapercibido ante la búsqueda de datos para tomar una decisión.


Al margen de la existencia de tráfico de personas por delante del local, que es lo evidente, si tuviera que marcar prioridades con respecto a la localización de una tienda en un centro comercial, para decidir si abrirla o no, los factores por orden serían:

Ubicación del centro
Competencia del centro
Marcas presentes en el centro
Distribución del centro
Flujos
Visibilidad del local en cuestión
Riesgos
Fachada 
Distribución interior

Por tanto tenemos una varias opciones dentro del centro comercial, sabemos que ese es el centro, que determina si es o no nuestra opción. 
Pensamos siempre en máximos, no hemos entrado a negociar con el centro comercial.

1. Marcas presentes en el centro. 
Ubicar la zona de ocio y restauración en primer lugar, definiendo el peso de la misma en la generación de tráficos.
Alimentación, ubicación del supermercado o hipermercado.
Grandes marcas de moda, con metrajes superiores a los 600 m2


2. Distribución del centro comercial.
Una mala definición de pasillos y áreas, conlleva al final la creación de zonas frías que acabarán perjudicando al propio centro extendiendo lentamente esa frialdad por el centro. 
Una distribución homogénea independientemente de la variedad de superficies, ayuda siempre. 
circular o semicircular, sencilla, sin dobles pasillos en donde uno de ellos se desequilibra el flujo de paso por la existencia de mejores accesos que en el otro.
Una distribución de escaleras, ascensores y accesos al centro bien repartida que obliguen a una circulación por todo el centro comercial.

3. Flujos 
Encontrarse con flujos constantes, estudiar detalladamente los flujos en los locales de dos plantas con escaleras interiores.
Analizar los movimientos entre semana, fin de semana y estacionalidad acusada durante el año.

4. Visibilidad
Evitar elementos dentro de la decoración del centro que impidan ver correctamente los rótulos, adoptar los puntos de vista del consumidor cuando se mueve por el centro, cuando sube o baja escaleras mecánicas o sale de una tienda que observa.

5. Riesgos
Asumir riesgos es posible, hay marcas con mayor o menor capacidad de ser ancla o atraer al consumidor, una distancia de 5 m puede ser vital para una firma, que para otra no son esenciales.
Situarse al lado de otra firma no especialmente complementaria o competidora. No disponer de una gran visibilidad, pero apostar por una comunicación fuerte dentro del centro comercial hasta que el local sea conocido.

6.Fachada
Hoy en día las posibilidades son amplias quitar el escaparate dejar la tienda completamente abierta, no es una opción descabellada. Se enlaza con el punto de visibilidad y debe ser complementaria de esta si no está en un lugar muy visible las posibilidades que ofrezca la tienda para hacerse visible a través de su fachada deben ser amplias.

7. Distribución interior.
Alcanzar la superficie mínima es determinante, visibilidad desde la puerta de toda la tienda, altura del local, metros lineales de pared, inexistencia de esquinas o puntos muertos.

Esta cadena se rompe por el punto más débil como todas, pero los puntos fuertes de este análisis si suman y compensan los débiles.

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